Následující políčka jsou nesprávná:

 

(?)
(?)
Hledat

Zimní pneumatiky

7°C

To je teplota, při níž letní pneumatiky ztrácejí své vlastnosti, lépe řečeno svou přilnavost.

Jak si správně vybrat zimní pneumatiky

Mohou být také nesprávně označovány jako „pneumatiky na sníh“ přitom zimní pneumatiky nejsou používány pouze do zasněžených oblastí, ale jsou používány jednoduše v období, kdy teplota klesne pod 7 °C. Proč? Protože si tak pneumatika uchová své vlastnosti i při nízkých teplotách, což umožňuje zajistit maximální přilnavost na studené vozovce. Dalším rozdílem zimních pneumatik je větší počet lamel, což zaručuje lepší záběr na zledovatělé vozovce. Je promyšlena tak, aby byla schopna nepřetržitě odvádět vodu a tím snížila riziko aquaplaningu. Je důležité sledovat opotřebení zimních pneumatik, které si tak uchovají svoji trakci: hladké zimní pneumatiky ztrácejí veškerou účinnost. A v poslední řadě je nezbytné vyměnit všechny 4 pneumatiky, čímž bude zachována výkonnost zimních pneumatik.

Nejmodernější zimní pneumatiky

Zimní pneumatiky pro osobní vozidla

null

Zimní pneumatiky pro vozidla 4x4

Nokian WR SUV 3
225/60 R17 103H
3 098 Kč
více zimních pneumatik

Zimní pneumatiky pro dodávky

GoodYear Cargo UltraGrip C
215/65 R16 109T
2 945 Kč
více zimních pneumatik

Michelin CrossClimate

Zde je několik informací, které by vám měly pomoci při výběru správné zimní pneumatiky.

Zimní pneumatiky

Zimní pneumatiky / Pneumatiky „na sníh“

Zimní pneumatika je charakterizována silnou a zároveň měkkou gumou, která má stovky drážek a lamel zajišťujících dobrou přilnavost v obtížných povětrnostních podmínkách (zima, voda, led a sníh). Ve Francii se její použití nedoporučuje, teprve když začne sněžit (odtud pochází nesprávný název „pneumatika na sníh“), ale jakmile teplota klesne pod 7 °C, a to z toho důvodu, že letní pneumatiky za studených podmínek neuchovávají veškerou svou výkonnost a jejich guma má tendenci tvrdnout. Proto se vybavte spíše preventivně ještě před tím, než vás překvapí náhlá změna počasí. Zimní pneumatiky existují pro osobní automobily, 4x4, dodávky, SUV i lehká nákladní vozidla.

Pneumatiky M+S

Pneumatiky M+S

M+S jsou počáteční písmena slov Mud + Snow označující bláto a sníh. Vozidla 4x4 jsou standardně vybavena pneumatikami M + S. Můžeme je také nalézt u osobních automobilů, jejichž profil zimního dezénu má výrazně zvýšenou trakci na obtížném terénu. Zkratka M + S sama o sobě neznamená, že se jedná o zimní pneumatiku: jediný štítek, který označuje zimní pneumatiku, je piktogram sněhové vločky na horském pozadí.

neboli celoroční

Pneumatiky „all seasons “neboli celoroční

Celoroční pneumatika je kompromisem mezi zimní a letní pneumatikou, přičemž se svou strukturou spíše přibližuje té druhé variantě, její guma je silnější a hlubší. Výhoda tohoto typu pneumatiky je snadno pochopitelná: po jejím namontování ji není třeba vyměňovat z důvodů změny ročního období a z tohoto důvodu si ani nemusíte pořizovat zimní pneumatiky. Je tedy zcela možné jezdit po celý rok vozidly vybavenými těmito pneumatikami, avšak pouze v případě, kdy nemáte v plánu opakované dlouhé cesty do zimních lyžařských středisek. V létě je pravděpodobné, že se v porovnání s letní pneumatikou rychleji opotřebí, a to kvůli gumové směsi, která méně snáší vysoké teploty. Jedná se i tak o levnou pneumatiku? Toto si můžete odvodit v závislosti na klimatických podmínkách kraje, ve kterém vozidlo používáte.