Následující políčka jsou nesprávná:

 

(?)
(?)
Hledat

Novinky


Novinky

Pneumatiky v čase udržitelného rozvoje
+INFO
Třebaže pneumatika dosud nesymbolizuje samotný typ ekologického výrobku, je vhodné uznat obdivuhodné snažení, jehož bylo dosaženo ze strany velkých výrobců pneumatik ve snaze o inovaci ve smyslu udržitelného rozvoje. Tato snažení se soustředí na tři hlavní osy, materiály používané při výrobě, výkon a recyklaci.

Pneumatiky v čase udržitelného rozvoje


Třebaže pneumatika dosud nesymbolizuje samotný typ ekologického výrobku, je vhodné uznat obdivuhodné snažení, jehož bylo dosaženo ze strany velkých výrobců pneumatik ve snaze o inovaci ve smyslu udržitelného rozvoje. Tato snažení se soustředí na tři hlavní osy, materiály používané při výrobě, výkon a recyklaci. 

Komu čest, tomu čest - přiznejme tedy společnosti Michelin primát v inovacích v oblasti udržitelného rozvoje. Již roku 1992 společnost Michelin uvedla svou první "zelenou pneumatiku" pod názvem řady "Energy". Nahradila plynové saze oxidem křemičitým při výrobě pneumatik, čímž umožňuje ušetřit 3% spotřeby paliv snižováním "valivého odporu pneumatiky". Je pravda, že v roce 1992 byla otázka udržitelného rozvoje a ceny pohonných hmot mnohem méně módní než v poslední době. V roce 2007 společnost Michelin pokračovala ve svých snaženích o inovaci představením pneumatiky "Energy Saver", jejíž valivý odpor byl ještě více snížen o 20%, což umožňuje ušetřit 0,2 l paliva na 100 km a snížit emise CO2 o 4 g/km.

Výrobci pneumatik provádějí i další iniciativy. Společnost Goodyear tak pracuje na nových generacích pneumatik, které do složení zakomponují kukuřičný škrob a budou představovat dvojnásobnou výhodu při snižování emisí CO2 při výrobě pneumatik, současně se však sníží valivý odpor pneumatiky, a tím i spotřeba pohonných hmot. Očekávané snížení CO2 je o více než 8,2 g/km. Chystá se malá revoluce?

I společnost Pirelli se vydává tímto směrem a zřídila dvě specifické jednotky věnované udržitelnému rozvoji, Pirelli Labs a Pirelli Ambiante. Výsledkem jejich snažení je "Cinturato", ekologická pneumatika Pirelli představená v roce 2008, která také snižuje o 20% valivý odpor, omezuje škodlivé emise a spotřebu paliva v hodnotách odpovídajících pneumatice Michelin.





V jiné oblasti, ale také v souvislosti s udržitelným rozvojem můžeme zmínit konec používání aromatických olejů při výrobě pneumatik, což je závazek pro výrobce v horizontu 2010 (viz kjótská dohoda).

A konečně se sluší zmínit společné snažení velkých výrobců, kteří se spojili při odběru pneumatik, což umožňuje recyklovat téměř 70% pneumatik prodávaných ve Francii díky Aliapur, což je iniciativa, již založili výrobci jako Bridgestone, Continental, Goodyear, Michelin, Pirelli a Kleber.

Takto získané a zpracované materiály se následně používají v řadě aplikací: podrážky bot, kola pro vozíky, automobilové příslušenství, materiály na střechy, podlahové krytiny pro sportovní areaály a dětská hřiště, bitumenové povrchy vozovek... 
Nákup pneumatik: úspory znamenají především péči o pneumatiky
+INFO
Jistě lze ušetřit při hledání nejlepších nabídek při nákupu pneumatik. Další zdroj úspor, který je často přehlížen, však má v rukou automobilista samotný! Jednoduchou údržbou pneumatik se může prodloužit životnost pneumatik v rozsahu, který často dosahuje až dvojnásobku.

Nákup pneumatik: úspory znamenají především péči o pneumatiky


Jistě lze ušetřit při hledání nejlepších nabídek při nákupu pneumatik. Další zdroj úspor, který je často přehlížen, však má v rukou automobilista samotný! Jednoduchou údržbou pneumatik se může prodloužit životnost pneumatik v rozsahu, který často dosahuje až dvojnásobku.

Údržba pneumatik se často omezuje na občasné dohuštění při dlouhé cestě nebo na kontrolu opotřebení při návštěvě servisu. Nejenže tyto činnosti jsou vzácné, ale přicházejí také příliš pozdě, když už je pneumatika nenapravitelně poškozená.

Jednoduchou kontrolou však lze odhadnout zhoršení nebo předběžné opotřebení pneumatik bez jakýchkoli nástrojů nebo zvláštních znalostí. Zde je jednoduchý seznam rad:

každý měsíc kontrolujte tlak pneumatik.
Hladina nahuštění vhodná pro vaše pneumatiky je uvedena na vnitřní straně dveří vašeho vozu. Je nezbytné kontrolovat tlak pneumatk, dokud jsou studené. Přehuštění nebo podhuštění způsobují neobvyklé opotřebení pneumatik a v případě podhuštění přílišnou spotřebu pohonných hmot.


Kontrolujte pravidelné opotřebení vašich pneumatik.
Vaše pneumatiky se musejí opotřebovávat rovnoměrně po celé ploše běhounu. Je tedy vhodné kontrolovat jeho opotřebení pohledem, nebo lépe tak, že přejedete rukou po pneumatice, abyste zjistili nepravidelné opotřebení.

 

  • Pokud zjistíte opotřebení v podobě "zubů pily" na okrajích pneumatiky, je to pravděpodoboně způsobeno nesprávnou geometrií vašich kol.

  • Pokud se pneumatika opotřebuje po hranách, znamená to, že je nesprávně vyvážena (vibrace jsou pak cítit na volantu při určité rychlosti) nebo jsou opotřebované tlumiče vozu.

  • Pokud je střed běhounu opotřebený více než okraje, jsou vaše pneumatiky přehuštěné. A opačně, pokud jsou hrany opotřebenější než střed, jsou pneumatiky podhuštěné.

V každém případě je vhodné opravit příčinu nepravidelného opotřebení (geometrie, vyvážení, přehuštění, podhuštění...) v odborném servisu.

Nakonec pravidelně kontroluje míru opotřebení, protože ať se pneumatikám věnujete sebevíc, jejich opotřebení nikdy nesmí přesáhnout úroveň značky (minimální hloubka vzorku 1,6 mm), má-li být dodržen soulad se zákonem. 
Prasklá pneumatika: bezpečná jízda po prázdné pneumatice, řešení existují
+INFO
Když dojde k píchnutí pneumatiky, každý automobilista je zdrcen, ba zpanikaří. Pokud zjistíte prázdnou pneumatiku u zaparkovaného vozu, je to více či méně nepříjemné zdržení, pokud však k píchnutí dojde při jízdě, jde o reálné nebezpečí. Velcí výrobci pneumatik dnes nabízejí možnosti jízdy i na prázdné pneumatice.

Prasklá pneumatika: bezpečná jízda po prázdné pneumatice, řešení existují


Changement d'une roue
Když dojde k píchnutí pneumatiky, každý automobilista je zdrcen, ba zpanikaří. Pokud zjistíte prázdnou pneumatiku u zaparkovaného vozu, je to více či méně nepříjemné zdržení, pokud však k píchnutí dojde při jízdě, jde o reálné nebezpečí. Velcí výrobci pneumatik dnes nabízejí možnosti jízdy i na prázdné pneumatice.

Tři čtvrtiny automobilistů již poznaly nepříjemnost při píchnuté pneumatice. Ať k tomu dojde kdykoli, nikdy to není ve vhodnou dobu: promeškání schůzky, problémy při výměně pneumatiky, špína, nervy... to jsou nepochybně jen nejméně škodlivé dopady píchnutí.


Až do 90. let 20. století vyžadovala tato situace bezpodmínečné zastavení vozu, což nebylo vždy možné bez ohrožení: co dělat, když stojíte před rizikem zničení kola nebo musíte náhle zastavit v rychlém pruhu nebo na dálnici?

Již řadu let velcí výrobci pneumatik zaměřují svá snažení v oblasti vývoje na vývoj pneumatik nabízejících optimální očekávané výkonové parametry (pohodlí, přilnavost, dlouhá životnost) při zaručení maximální ochrany při píchnutí.


Většina velkých značek dnes nabízí výkonná řešení, která sice neumožňují zabránit píchnutí, ale pokračovat v jízdě s píchnutou pneumatikou po omezenou vzdálenost (obvykle 80 km) při mírné rychlosti (80 km/h) bez obav ze zničení kola.

Různé používané technologie se všechny soustředí na koncepci vyztužených boků. V případě píchnutí takto vyztužené boky i nadále nesou hmotnost vozu bez vyklouznutí z kola a umožňují řidiči dopravit vůz do servisu, nebo provést výměnu vlastními silami, ale na bezpečném místě.

Podívejte se na hlavní nabídky na trhu na POPGOM:

  • Michelin ZP (Zero pressure)
  • Goodyear RunOnFlat
  • Continental SSR (Self Support Ring)
  • Dunlop DSST (Dunlop Self Supporting Technology)
  • Pirelli Run Flat
Pneumatiky a spotřeba pohonných hmot
+INFO
Jde o téma, o které se velcí výrobci zajímají již déle než patnáct let, a přesto z pohledu veřejnosti je spojení mezi pneumatikou a spotřebou paliva poměrně nejasné.
Pneumatiky a spotřeba pohonných hmot

Jde o téma, o které se velcí výrobci zajímají již déle než patnáct let, a přesto z pohledu veřejnosti je spojení mezi pneumatikou a spotřebou paliva poměrně nejasné.

Pneu et consommationJak může pneumatika snížit spotřebu paliva?
Technické objasnění je velmi složité, ale ukázka je velmi zřejmá: nasedněte na závodní kolo a prověřte úsilí, které musíte vynaložit na ujetí 50 metrů. Pak vyměňte pneumatiky tohoto kola velkými pneumatikami horského kola a povšimněte si dodatečného úsilí, které musíte vynaložit na stejných 50 metrů. Tento rozdíl v úsilí souvisí výhradně s pneumatikami a energie, kterou takto vydáte navíc, je srovnatelná se zvýšenou spotřebou pohonných hmot. Můžete také porovnat námahu nezbytnou pro ujetí 50 metrů na kole s řádně nahuštěnými pneumatikami a 50 metrů s podhuštěnými. Vyšší nutnost úsilí související s pneumatikami souvisí s tím, co výrobci pneumatik nazývají valivým odporem. Čím je valivý odpor vyšší, tím více roste spotřeba pohonných hmot.

U pneumatik vozu souvisí prvořadá úspora paliva s používáním řádně nahuštěné pneumatiky podle doporučení výrobce: podhuštění o 20% znamená zvýšení pohonných hmot o 4%. Druhý prvek úspory paliva spočívá v tom, že si můžete pořídit pneumatiky s nízkým valivým odporem.

Jaké úsilí vyvíjejí výrobci pro snižování spotřeby paliv vlivem pneumatik?
Nabídkou pneumatik s nízkým valivým odporem: společnost Michelin se tomuto tématu začala věnovat jako první a v roce 1992 zavedla svou první generaci pneumatik Energy. Výrobce musí znát dopad role pneumatiky na spotřebu vozu: u středního vozu pak na každých 100 litrů paliva připadá 20 přímo na vliv valivého odporu pneumatik. Při použití pneumatiky, která vykazuje nízký valivý odpor, bychom tedy mohli dosáhnout přibližně 20% úspory pohonných hmot.

Jak lze vytvořit pneumatiku s nízkým valivým odporem?
První technologický posun představoval použití oxidu křemičitého jako výztuhy namísto dílu plynových sazí (ty se používají ve všech automobilových pneumatikách a dodávají jim černou barvu, brání také rychlému opotřebení pneumatik). Toto použití oxidu křemičitého prokázalo, že je možné získat pneumatiku s totožným nebo jště vyšším výkonem, než měla předchozí pneumatika, ale s nižším valivým odporem. Od roku 1992 představila společnost Michelin další generace pneumatik s nízkým valivým odporem, další velcí výrobci vytvořili pneumatiky s nízkou spotřebou pohonných hmot, zejména pak společnosti Continental a Pirelli. Pro další snižování valivého odporu technici pracovali i na zlepšení vnitřní konstrukce těchto pneumatik, analyzovali deformace a mikroskopické deformace, které vykazují pneumatiky při každém otočení kola. Pokrok na úrovni hmot a chemie neustává a oxid křemičitý použitý v první generaci pneumatik Michelin Energy Saver se liší od toho, který se použil pro první generaci pneumatik Michelin Energy.

Z dalších velkých výrobců, kteří vyvinuli pneumatiky s výrazným zlepšením v oblasti valivého odporu, můžeme jmenovat Continental s pneumatikou EcoContact nebo Pirelli s pneumatikou Cinturato P4. Výrobci automobilů nezůstávají pozadu a jejich vývojová centra nyní pracují na technologii, která umožňuje snižovat emise vozidel (systémy automatického vypnutí motoru, lepší aerodynamika, odlehčení vozidla) a pneumatika je konkurenční výhoda.
Sami můžete porovnat vliv těchto pneumatik na váš vůz, a to na stránce Popgom.fr. Pokud proběhlo testování spotřeby paliva pro danou pneumatiku, je v nástroji pro porovnání uvedeno "snížení spotřeby pohonných hmot". Umožňuje vám se rozhodnout se znalostí věci a poznat, kdy se cena pneumatiky vypočítává v okamžiku nákupu, ale také po několika tisících kilometrů, pokud uvážíme uspořené pohonné hmoty a životnost. Nejlevnější pneumatiky při nákupu jsou pak málokdy nejlevnější při použití. 
DOT: doklad totožnosti pro pneumatiku
+INFO
DOT, neboli "Department of Transportation", je série znaků napsaných na boku pneumatiky, jež dokládají, zda pneumatika splňuje bezpečnostní normy stanovené americkým ministerstvem dopravy.

DOT: doklad totožnosti pro pneumatiku

DOT

DOT, neboli "Department of Transportation", je série znaků napsaných na boku pneumatiky, jež dokládají, zda pneumatika splňuje bezpečnostní normy stanovené americkým ministerstvem dopravy.


Představuje identifikační číslo nebo číslo série pneumatiky. Tvoří jej řada 12 znaků, jsou to písmena nebo číslice, které umožňují zpětně dohledat různé informace, jako jsou:

- kód výrobního závodu
- kód rozměru typu pneumatiky
- datum výroby pneumatiky.

4 poslední znaky údaje DOT odpovídají týdnu a roku výroby. Je to takříkajíc "věk" pneumatiky.

Např.: Pneumatika s údajem DOT zakončeným číslem 3506 je pneumatika vyrobená v 35. týdnu roku 2006

Francouzská pravidla silničního provozu nezmiňuje "věk" pneumatik v souvislosti s uvedením do provozu. Neexistuje v zásadě žádné zákonné omezení pro jízdu na "starých" pneumatikách.

Prostředí, v němž pneumatiky během své životnosti působí (klimatické podmínky, podmínky uskladnění, podmínky používání pneumatik), způsobují, že dochází ke snižování kvality složek a materiálů pneumatiky.
Výrobci jako Michelin předpokládají maximální dobu používání 10 let. Po této době se doporučuje pneumatiky vyměnit, i kdyby pneumatiky působily vizuálně dobře.
Výrobci dále doporučují nechat pneumatiky zkontrolovat každých 5 let.

Jak se vyznat ve všech typech zimních pneumatik?
+INFO
Nečekejte na první sníh, nahraďte své pneumatiky zimními. V Českej Republice je používání zimních pneumatik povinné od 1. listopadu do 31. března, pokud je na vozovce souvislá sněhová nebo ledová vrstva. Zimní pneumatiky dodávají lepší výkon již od 7 C, než ty letní. Přilnavost a trakce letních pneumatik výrazně sníží pod 7 C! Díky tomu, že při výrobě zimních pneumatik používají měkčí směs, tyto pneumatiky dodávají lepší výkon. Ve skutečnosti zimní pneumatiky podávají ten nejlepší výkon během pochmurnějších a chladnějších podmínek-kratší brzdná dráha, lepší přilnavost v zatáčkách atd.. Pokud jde o zimní pneumatiky, dost často slýcháváme různé názvy od těch nejběžnějších až po ty najmysterióznejšie: pneumatiky do sněhu, zimní pneumatiky, pneumatiky s lamelami, lamelizované pneumatiky, pneumatiky z termogumy, hřebíkové pneumatiky, klincovateľné pneumatiky, pneumatiky na led, kontaktní pneumatiky, nordické pneumatiky, severské pneumatiky a pneumatiky M + S, all seasons pneumatiky nebo celoroční pneumatiky.

Jak se vyznat ve všech typech zimních pneumatik?



Nečekejte na první sníh, nahraďte své pneumatiky zimními. V Českej Republice je používání zimních pneumatik povinné od 1. listopadu do 31. března, pokud je na vozovce souvislá sněhová nebo ledová vrstva. Zimní pneumatiky dodávají lepší výkon již od 7 C, než ty letní. Přilnavost a trakce letních pneumatik výrazně sníží pod 7 C! Díky tomu, že při výrobě zimních pneumatik používají měkčí směs, tyto pneumatiky dodávají lepší výkon. Ve skutečnosti zimní pneumatiky podávají ten nejlepší výkon během pochmurnějších a chladnějších podmínek-kratší brzdná dráha, lepší přilnavost v zatáčkách atď.

Pokud jde o zimní pneumatiky, dost často slýcháváme různé názvy od těch nejběžnějších až po ty najmysterióznejšie: pneumatiky do sněhu, zimní pneumatiky, pneumatiky s lamelami, lamelizované pneumatiky, pneumatiky z termogumy, hřebíkové pneumatiky, klincovateľné pneumatiky, pneumatiky na led, kontaktní pneumatiky, nordické pneumatiky, severské pneumatiky a pneumatiky M + S, all seasons pneumatiky nebo celoroční pneumatiky.
Řidič, který se tímto tématem nezabývá, se může snadno ztratit ve snaze vybrat si zimní pneumatiky, nakonec pak může snadno zvolit tu, která pro jeho potřeby vůbec není vhodná.

Zde je několik námětů, které by vám měly pomoci při výběru vhodné zimní pneumatiky:
Les Zimní pneumatiky
 
Jedná se o pneumatiky, jimž se říká také pneumatiky na sníh, lamelové nebo lamelizované pneumatiky (výskyt několika stovek drážek nebo lamel v gumě pneumatiky umožňuje lepší pohyb na sněhu), společnost POPGOM doporučuje používat tyto pneumatiky na všech kolech od okamžiku, kdy teplota klesne pod 7 stupňů. 
Pneumatiky s termální gumou

Všechny zimní pneumatiky mají termální gumu, která reaguje odlišně             na teplotu oproti letním pneumatikám. Guma dobré zimní pneumatiky zůstane pružnější pod 7°C, zatímco guma letní pneumatiky pod touto teplotou tvrdne a snižují se tak její vlastnosti.
Pneumatiky s hřebíky

Nabízejí přilnavost na náledí a v zimě jsou k vidění každý den na ulicích ve Skandinávii. Ve České Republice řídí jejich používání vyhlášky prefekta (omezení období použití). Rychlost jízdy je výrazně omezena (60 nebo 90 km/h podle typu vozu) a je povinné používat kotouč označující jejich použití na vozidle. Nevýhody pneumatik s hřebíky: jsou velmi hlučné, nutí snižovat rychlost jízdy a hřebíky se na našich vozovkách rychle opotřebují (není-li na vozovce souvislá vrstva ledu a sněhu).
Pneumatiky s hřebíky
 
Jedná se o zimní pneumatiky s otvory, do nichž lze nainstalovat hřebíky. Nevýhody: počet odborníků schopných tuto činnost provést je ve České Republice velmi nízký.
Pneumatiky na led (nebo také severské pneumatiky, kontaktní nebo polární pneumatiky)
 
Jedná se o pneumatiky, které umožňují optimální kontakt na zledovatělých vozovkách. Tyto pneumatiky jsou stále úspěšnější jelikož mají výhody pneumatik s hřebíky bez nevýhod hlučnosti a omezení vyhláškami. 
Pneumatiky M+S

M+S je značení, které znamená Mud and Snow (Bahno a sníh). Jsou tak označeny pneumatiky pro 4X4 a zimní pneumatiky. Přítomnost tohoto značení znamená, že je možné snížit index rychlosti oproti indexu rychlosti použitému původně na vozidle a že tato pneumatika vykazuje lepší ovladatelnost v bahnitém terénu nebo sněhu než standardní pneumatiky.
Pneumatiky 'All Seasons' nebo 'celoroční pneumatiky
 
Jde o střední pneumatiky, jejichž vlastnosti jsou přesto více podobné letním pneumatikám než zimním pneumatikám. Důvodem pro tento typ pneumatik je možnost používat jeden druh pneumatik po celý rok. Zimní pneumatiky se opotřebují velmi rychle, jelikož jejich guma se ve vyšší teplotě změkčuje, a letní pneumatika ztrácí přilnavost v zimě, protože její guma je příliš tvrdá, celoroční pneumatika je tedy kompromisem, ale jako všechny kompromisy nemůže nabídnout přilnavost a ovladatelnost zimní pneumatiky při nízké teplotě a nenabídne vlastnosti letní pneumatiky v teplém počasí.
 
Systém povinného značení pneumatik od roku 2012
+INFO
Evropský parlament schválil vloni v říjnu nový systém značení týkající se výkonnosti pneumatik. Toto nové nařízení vstoupí v platnost 1. listopadu 2012 a musí umožnit spotřebitelům optimální podmínky pro výběr. Pro uvedení na těchto etiketách byla stanovena tři kritéria: efektivita úspornosti spotřeby paliva, přilnavost na vlhku a údaj o hlučnosti v decibelech
Systém povinného značení pneumatik od roku 2012

etiquetado obligatorioEvropský parlament schválil vloni v říjnu nový systém značení týkající se výkonnosti pneumatik. Toto nové nařízení vstoupí v platnost 1. listopadu 2012 a musí umožnit spotřebitelům optimální podmínky pro výběr. Pro uvedení na těchto etiketách byla stanovena tři kritéria: efektivita úspornosti spotřeby paliva, přilnavost na vlhku a údaj o hlučnosti v decibelech.

Pro ilustraci těchto kritérií musí umožnit písmeno A až G vyhodnocení obou prvních kritérií, optimální výkon (zelená třída "A") až po nejméně vhodný (červená třída "G"). Co se týče hlučnosti, bude uvedena stoupajícím počtem černých vln vystupujících z reproduktoru. Nejtišší pneumatiky (produkce hlučnosti pod 68 decibelů) pak budou značeny jednou bílou vlnou a dvěma černými vedle hodnoty v decibelech.

Tento text bude vyžadovat, aby prodejci zveřejňovali tuto etiketu a zákazníci mohli vybírat s maximem informací. Bude se to týkat vozidel, lehkých užitkových vozů a kamionů. Tato směrnice se nicméně nevztahuje na několik kategorií pneumatik, jako jsou protektorované pneumatiky, které představují polovinu trhu s pneumatikami pro kamiony.

Tato nová směrnice požadovaná největšími výrobci se začleňuje i do snah EU o zlepšení "energetické účinnosti" o 20% do roku 2020. 

Kluzká vozovka: přizpůsobený styl jízdy
+INFO
Kluzká vozovka: přizpůsobený styl jízdy

Jízdní podmínky se v zimě mohou velmi rychle zhoršit. Vozovky jsou mokré, studené, zasněžené nebo dokonce namrzlé, a to zcela bez možnosti předvídání. Při teplotě pod 7° podmínky přilnavosti pneumatik se razantně mění a váš styl řízení se musí nezbytně přizpůsobit těmto novým situacím. Kromě řízení musíte přizpůsobit i materiál, v našem případě pneumatiky, které používáte. Připomeňme si praktiky, které je vhodné použít při jízdě v zimě.


Mokrá vozovka je dvakrát více kluzká než suchá vozovka, zasněžená vozovka čtyřikrát a zledovatělá vozovka osmkrát. Tyto různé klimatické podmínky vyžadují pochopitelně i změnu stylu jízdy.
První opatření je výrazné snížení rychlosti a zachovávání mírné rychlosti pro možnost ovládání vozidla. Na zasněžené vozovce se koeficient přilnavosti dělí čtyřmi. Pokud je tedy rychlost omezena na 90 km/h, bude vhodné nepřekračovat 20 km/h.

Dále je nutné jet plynule a bez prudkých pohybů. Doporučuje se jezdit na vyšší rychlostní stupeň než obvykle. Vyvarujte se náhlých pohybů volantu a pedály ovládejte plynule, ať jde o plyn, nebo o brzdu. Pokud se dostanete s vozem do smyku, nebrzděte, sešlápněte spojku, aby se všechna čtyři kola otáčela stejnou rychlostí a zaměřte se na bod daleko za osou vozovky.

V zimě je vhodné bedlivě sledovat stav pneumatik. Vyjíždějte správně obutí pomocí zimních pneumatik. Jakmile teplota klesne pod 7°, což je takzvaná teplota "zeskelnění", guma letních pneumatik ztuhne a ztrácí svou přilnavost. Naopak, zimní pneumatika používá pružnější gumu pro nízkou teplotu a její zářezovitá konstrukce poskytuje lepší ovladatelnost a brzdné vlastnosti na sněhu a vyšší přilnavost na studené vozovce.

Jezděte odpovědně a dodržujte dostatečnou vzdálenost od vozidla před vámi. Předvídejte rizika zejména v náročných místech, kde jsou častější rizika náledí. Dávejte přednost vozům pro odklízení sněhu a solení a optimálně jezděte v jejich stopách. Častěji odpočívejte než v normálním počasí, a pokud se meteorologická situace příliš zhorší, doporučujeme zůstat pěkně v teple doma.
Několik tipů pro snížení spotřeby pohonných hmot
+INFO
Z ekonomických nebo ekologických důvodů máme všichni důvod přát si co nejnižší spotřebu paliva (a výdaje za ně)! Zde je 5 rad, které můžete použít
Několik tipů pro snížení spotřeby pohonných hmot:

Z ekonomických nebo ekologických důvodů máme všichni důvod přát si co nejnižší spotřebu paliva (a výdaje za ně)! Zde je 5 rad, které můžete použít:


  1. Jezděte plynule: "agresivní" styl jízdy výrazně zvyšuje spotřebu paliva. Není také nutné hnát motor na maximum, abyste mohli přeřadit (zejména to platí pro vznětové motory, které jsou pružnější). Předvídáním míst pro zpomalení (a překážek) zajistíte také stálou rychlost a využijete švih vozu před zastavením.
  2. Kontrolujte tlak pneumatik: spotřeba paliva bude nižší, budete-li mít správně nahuštěné pneumatiky: Valivý odpor se zvyšuje u podhuštěných pneumatik (totéž platí pro opotřebení pneumatik)
  3. Nepoužívejte klimatizaci příliš: i ta spotřebovává energii vašeho vozu. Je to vhodné zejména při městském provozu.
  4. Nemějte otevřená okna při jízdě po dálnici: vzduch, který proudí do vašeho vozu, se chová jako brzda, která nutí vůz k vyšší spotřebě paliva.
  5. Přívěs nebo střešní box? Střešní boxy a držáky lyží také působí jako aerodynamická brzda.
Popgom podporuje recyklaci použitých pneumatik
+INFO
Jelikož péče o životní prostředí je jedním z největších problémů našeho století, společnost Popgom se snaží přispět k dalšímu využití použitých pneumatik. Naše společnost vrací "ekologickou daň" profesionálům pro recyklaci pneumatik, jež umožňuje mimo jiné financovat sběr ojetých plášťů a jejich zpracování.
Popgom podporuje recyklaci použitých pneumatik:

Jelikož péče o životní prostředí je jedním z největších problémů našeho století, společnost Popgom se snaží přispět k dalšímu využití použitých pneumatik. Naše společnost vrací "ekologickou daň" profesionálům pro recyklaci pneumatik, jež umožňuje mimo jiné financovat sběr ojetých plášťů a jejich zpracování.
Spolu s POPGOM.fr poskytněte pneumatikám šanci na druhý život!

Několik případů dalšího zpracování ojetých pneumatik:

1. Dětská hřiště (pružné povrchy na zemi)
2. Umělá tráva pros tadiony (podpora umělé trávy)
3. Paliva (cementárny, městské teplárny)
4. Retenční nádrže na dešťovou vodu
5. Stěny proti pádu kamení (technika používaná společností Ponts et Chaussées)
6. Spodní vrstvy vozovek (technika používaná společností Ponts et Chaussées)
7. Rekultivace kamenolomů (ověřená technika bez jakéhokoli dopadu na flóru nebo podzemní vody v okolí)
8. Lisované předměty (kolečka…)

Revalorisation des pneus usagés

Photo Aliapur DR

1